Chokladmousse

Jag tror det börjar bli dags för mig att göra mer chokladmousse. Jag gjorde de förut och de blev verkligen supergott. Så funderar på att göra en omgång till :D.



Om ni vill veta hur man gör, så läs här nedan! Det tar bara en kvart att göra faktiskt!

Först tar man och smälter 100g blockchoklad (jag använder micron för jag bränner mig alltid annars). Sen tar man 2 äggulor och blandar med den smälta chokladen. Alltså man använder inte vitan av ägget. Efter det vispar man 2,5dl vispgrädde och blandar i. Sen tar man 3msk florsocker och blandar i. Efter det är ska den stå i kylen i ca en timme, sen är det klart! :)

Kommentarer
Postat av: Pjumas

Ser gott ut :)



Men alltså jag kan förminska mina bilder och göra dem svartvita med det programmet som kommer upp när jag lägger bilderna till datorn!

2008-08-31 @ 15:53:44
URL: http://pjumas.blogg.se/

Hoppas du kommer på något gulligt att skriva. Jag svarar på alla kommentarer som är värda ett svar i era bloggar. Ha en bra dag <3. Skriv din kommentar här nedanför tack :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0