Idol

Hej!

Imorse ställde jag klockan på 6.00 vilket är väldigt tidigt för mig. Jag har ett svagt minne av att jag har stängt av klockan mitt i någon dröm så den ringde alltså inte. Klockan sju kom pappa in och frågade om inte jag skulle ta bussen som gick om en halvtimme. Ojsan! Där var min morgon igång... Syrran vaknade också samma tid så vi kutade runt i huset samtidigt som mamma försökte hålla något samtal om att man skulle gå upp tidigt. Sen fick vi kuta hela vägen till bussen, då syrran såklart tappade sin mobil i marken. Som tur var hann vi med bussen! Jag sprang förresten till bussen påväg hem också, ända från skolan ner till kvarnbergsplan, bredvid bussen. Bussen stannade nämligen inte utanför skolan eftersom det inte stod nån där så det var bara för mig att springa på. Som tur var kom det en bil före bussen i rondellen så jag hann precis! Men jag tycker det är en lite härlig känsla att springa efter bussen på nåt sätt, haha..

Nu sitter jag här framför våran nya tv, pappa är vääldigt stolt om man säger så. Han har förklarat exakt hur bra den är och att det är det senaste o bla bla bla, ni vet ju hur glada pappor blir när de får köpa nya tekniksaker? :) Jag håller på med en övertalning om att köpa PS3, pappa säger att vi får ta en sak i taget nu när mamma har gått med på plattv, aja övertalningen pågår för fullt.

Ja, nu till Idol. Kevin & Robin B var faktiskt riktigt bra ikväll. Alice var inte lika bra som hon brukar, men hoppas ändå hon får stanna. Anna lät lite ihålig och jag tycker hon är ganska tråkig faktiskt, hon har nästan aldrig någon åsikt. Johan är ju lite charmig men njaa, nästa idol tror jag inte han är.

I helgen händer följande:
Jag ska tvinga mig iväg till nåt gymnasium som heter Didaktus (?). Vet egentligen inte vad jag gillar med just det gymnasiet men det skadar ju inte att gå på lite öppna hus. Nästa vecka var det två till öppna hus, men ska skippa det ena på Jensen. Har hört av några som var på studiebesök där att det verkligen inte var bra. Säga vad man vill om Jensen, men det är nog inget för mig. Nog pratat om gymnasier...

Egentligen skulle jag ha handlat lite julklappar med mamma idag, men pappa fick iväg henne att köpa tv och det var lika bra så vi får julhandla nästa vecka. Lite juligt blir det ändå för mig i helgen då vi ska på julmarknad på Taxinge slott på söndag. Det ska bli trevligt! Vi var där förra året också och åt någon kakbuffé, snacka om mätt man blev.. Jag tror jag skippar frukosten innan så kan man käka mera, haha! Sen på söndag blir det träning också, Klara snackade om att hon ville följa med, hon har blivit så duktig o börjat träna nu så de skulle vara skoj :).

Kommentarer

Hoppas du kommer på något gulligt att skriva. Jag svarar på alla kommentarer som är värda ett svar i era bloggar. Ha en bra dag <3. Skriv din kommentar här nedanför tack :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0